Hyresvärd!!!!!

Jag hoppas att du läser detta!
vet du att du leker med barnens hälsa !!!
Ni som har läst tidningarna vet att vi har en hyresvärd i Sågmyra som inte tar hand om sina hus, vi har redan flyttat en dagis avdelning i panik!!!!!

För några månader sen så fick avd 1 på dagis nya lokaler då det visade sig vara mögel i lokalen och då vart det panik att fixa nya lokaler. Det var meningen att dagis skulle flytta till skolan så nu fick dom sätta sig ner och göra ritningar på en ny avdelning, det var klart i oktober så då flyttade dom... Jätteb ra.
Nu har vi väntat på att veta när den andra avdelningen ska få flytta men ingen vet.
Blir så irriterad.
Synd om barnen som förlorar massa vännen, synd om personalen som tidigare har kunnat hjälpas åt.. Ingen är som det brukar. men vi har inte tjatat bara väntat..

På måndag är det dags för lucia firande och barnen har tränat å tränat... Tyra har sjungit här hemma och jag har plockat fram alla lucia saker.
Men idag när vi kom till dagis fick vi brevet!

Ett vatten rör har gått söner och barnen måste UT!
Jaha vad händer nu?
Så i morgon är det sista dagen på våran avdelning.
På måndag ska dom flyttas till skolan.
Vi vet inte så mycket just nu om vad som händer mer än att dom ska flyttas.

Fröknarna tror inte att vi kommer tillbaka..
Jag hoppas inte för vi vill oxå flytta,men det tar ju tid att renovera upp nya lokaler och barnen ska inte vara i renoveringobjekt.
Så dom hoppas kunna ge mera besked när vi hämtar barnen idag..
Fröknarna ber om ursäkt men det är inte erat fel..
Det är hyresvärlden som inte tar sitt ansvar!
Visst är det bra att det hände för nu MÅSTE dom göra nya lokaler så det är ju bra,men synd att vi inte vet vart barnen ska vara under tiden....
jag kan absolut ta hem tyra under tiden om det skulle vara så mot att jag slipper betala och att jag har platsen kvar när det är dags att inta det nya dagiset..
Ja vi får vänta å se vad som  händer..
Lite gott i den onda ialf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0