varför INTE!!!

Såg en rubrik på www.familjeliv.se där dom frågade om det var ok att amma på stan?
Mtt svar VARFÖR INTE?
När du blir hungrig går du och äter mat,antligen på restaurang eller så tar du med dig i handen och forstätter att göra dina ärenden.
Så varför är det så FULT att ge sitt barn mat?
det är ju det naturligaste i hela världen att ge barnen mat! Jag blir så arg på att folk tycker det är äkligt att amma...
I falun är det nu för tiden helt omöjligt att sätta sig ner för att amma,dom har tagit bort allt vad bänkar heter.
Så när barnet skriker och är hungrig nej då ska vi först leta genom hela stan för att ge mat,¨
 och ser vi inte till att barnet blir tyst då tittar alla på en som :
(kan du inte få ungen att vara tyst, ge barnet mat)
 ja men det är ju inte så lätt, för skulle jag sätta mig ner och ge mat så skulle ni titta på mig och säga
( men fy vad äkligt, sitter hon är och ger mat).
Vad ska vi göra? vara hemma innanför våra väggar och inte gå ut?
Nej jag tänker amma om mitt barn vill ha mat ,vart som helst när som helst!

Snart ska jag och flickorna åka till Bjursås för att dansa lite runt stången.
Regnkläderna på men det är ju svensk sommar så vi ska inte klaga.
Nästa vecka blir det ca 25 grader varje dag jippiiiiii!!!!!
Jag hoppas att jag träffar någon som kan passa Svea så jag kan dansa med Tyra, annars får hon stå själv en stund...

Ha en bra dag!


ps.... det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder :D

Kommentarer
Postat av: Malin Belin

Bra Michaela, vad är det för fjantig inställning, är Faluborna så stroppiga..... Tutta på så mycket det bara går!

2009-06-21 @ 12:09:07
Postat av: liinea

HELT RÄTT!

Jag diggar din inställning!

liinea!

2009-06-22 @ 21:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0