Hösten....

idag har jag forsatt att städa ute som jag började med för några dagar sedan. Så skönt att fixa lite.

Klippte ner lite buskar och kratta ihop löv från björkarna
( SOM INTE STÅR PÅ VÅRAN TOMT =))
och när jag tittar upp på dom så vet jag att jag kommer få kratta både 1 och 10000 gånger till
innan alla löv är borta.....

Har även grovstädat källaren samt gjort rent i hundgården.
Fyllt på lite grus och fixa LITE vid entrén
Nu ska det bara köpas lite höst blommor så vi kan få lite fint här ute.

tyra hjälpte till med att plocka in rödbettorna,så ikväll när flickorna sover ska jag lägga in dom så dom inte blir förstörda. Kom precis på undra om jag har kryddor...
hmmm måste kolla det INNAN jag sätter igång.

Hade även tänkt åka till tippen idag,
och kom nu på att dom har ju faktiskt öppet i Bjursås idag så då kan vi slänga
lite åå vilken tur det är fullt nere i källaren med skit..



Anders är i Orsa ikväll så det är bara jag och flickorna hemma idag ja och hundarna då..
Ihelgen är vi oxå själva då ska A och Magnus till stugan och ha en liten grabb helg med jakt och Hundgårds bygge.
Vi ska till rättviksmarknad på fredag sen ska vi bara vara hemma och ta det lungt.

Igår var jag och tössorna till Kusin Maria som hade ljusparty, blev inget shoppande för mig
men kanske sen när jag får lite extra klirr ikassan ;)
Tyra hade även dans igår och i söndags var det knytte som stod på shemat..
Ja det är fullt upp hela tiden.

Flickorna börjar få riktigt roligt tillsammans. Tyra leker med Svea nästan hela tdagarna och Svea tjuter av skratt...
Å vad glad jag blir av att höra dom tillsammans.
Nu när jag höll på så fick dom vara inne och leka och det gick jätte bra, skönt...


Nej undra om jag ska packa in allt ibilen och slänga så slipper det ligga i källaren och ta plats..

Imorgon blir det att städa boden så jag får in alla ute(sommar)saker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0