Kräftskiva.....

Måndagen började som vanligt, lämna Tyra på dagis, hem och packade om Svea i vagnen ch tog en timmes promis...
Hemma igen fixa lite sen hämta henne, lunch.
Tog oss in till staden för att handla lite till kvällens kräftkalas.
Åkte till Carro och mike med barnen för att förbereda, jag hade sallad och aolie ( som mike tyckte jag tog ALLDELES för lång tid på mig att göra).
Kristin och Petter kom med sina 2 små barn.
Det var ett jätte fint hus dom har köpt.

Vi väntade på Victor och Malin med sina 3 små och när dom kom skulle jag gå ut på trappen för att säga hej. Jag tänkte att jag skulle gå ner för trappen och när jag går ner med Svea på armen så viker sig bena och jag ramlar framåt, vet inte riktigt hur det gick till men jag tror jag ställde mig på knäna ( för jag lyckades skapa ett par trend jeans) och på fötterna och sen rakt ner. landade då på magen. men på något viss så lyckades Svea klara sig helt oskadd. Petter hade kollat på Svea och sa att hon var över mig hela tiden,men jag trodde att jag skulle landa på henne. Många tankar han gå igenom huvudet under dessa 2 sek. Höll även på att ta Tyra med ifallet då hon stod bredvid mig. Kristin berättade att hon hade tagit bort gallret som log nera på gruset för att inte iris (1 år) skulle ramla. Tack!!!!

Ja kvällen forsatte och barnen hade jätte roligt tillsamman 7 springade barn och 2 små + 7 vuxna... detta får defenstift bli en tradition.... ;;)

Vi kom hem vid halv tio tiden och då var det bara att lägga barnen i sängarna och sen plocka ihop allt, packa ner mig i soffan och SOMNADE! Flytade upp mig till sängen och sov så gott..

Idag är jag lite öm i knä och fötter, men jag skrattar idag, det måste ha sett roligt ut.
Jag är mest glad att svea klarade sig, jag vet att jag försöker hålla bort henne så gott jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0