Spark

har fyllt på med lite kort i dom senaste inläggen =)

Ja på nyårsaftons morgon eller ja fm så tog vi oss ut alla i familjen för en liten spark tur.
Vi tog udden runt, anders frågade om vi skulle ta sjön tillbaka och ja varför inte?

Så vi tog våra sparkar och försökte ta oss till sjön.. hmmm det tog tid då det var halv meter djup snö som vi skulle ta oss fram egenom. eftersom jag hade sparklådan på så sjönk min spark ganska snabbt. men allt gick tillslut. vi fick dra sprakarna... =)



När vi vel var på sjön så vissade det sig att det var ganska blött så vi fastade fort.. hahahha Men efter en bitt så var det lungt. För under 4 dm med nysnö ver det is och sparkarna åkte på bra tills det att jag fastade i något blött hål
( jag lovar, jag var glad hela tiden ) hahah NOT!!!

Tillslut satt Anders Obbe på  min spark som fick hjälpa till och dra mig och Svea.
Anders han konkade på Tyra + Tyra´s spark samt Tulo..

När vi kom ditt vi skulle gå upp på land så gick jag först...
Säger till Anders att jag tycker isen verkar lite tunn....
Har även sagt att vi borde köpa isdubbar

aaaaaaa
isen släppte och jag vart stående och skrek..
Nu åker jag och Svea egenom isen han jag tänka.
Anders sa till mig att backa, ja det hade jag oxå hunnit tänka med ikke gjort..
Har lite panik, shit vad gör vi nu då...
Anders säger åt mig att ta hundrana och Tyra upp på andra sidan om udden... upp med alla. Svea hon står kvar på isen.
Anders tar upp henne..
Tydligen så hade isen fryst med luft under sig för Anders gick fram och kollade, det var ca 4 dm is till vattenkanten så, om jag säger så här en våg hade fryst, förstår ni mig då.... =)

Vel uppe på land smitter Obbe och jag springer efter honom i diket bland träd och snö, kastar mig efter honom men missar,  ut på isen igen... aaaaa kommer jag gå igeom nu då?
Nej jag klarar mig även denna gång + att jag får ta på Obbe efter att jag kastat mig ännu en gång efter honom..

Hahahah tur att detta inte finns på film..... hahahahhha



 

Korterna är från mobilen =) bra kamera =)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, det är inte bara jag som ställer till det, hihi. Puss

2010-01-02 @ 19:58:11
URL: http://esteline.blogg.se/
Postat av: Sigge

haha detta hade jag gärna velat se :-P

2010-01-03 @ 11:10:58
Postat av: michaela

sigge: ja du är ju inte den fösta som säger så =D hahhaha men det får ni tyärr inte =)

2010-01-03 @ 13:13:50
URL: http://michaelaloow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0