Akuten....

Ja ha då har man fått erfara ännu en kväll på akuten.
Jag tror inte detta kommer bli den sista gången...

Med Tyra har vi aldrig varit in med akut men med Svea har vi redan varit in 2 gånger!!

Igår kväll efter att jag hämtat barnen i rättvik och hämtat pizzan så satt vi ner för att äta, när Svea ställer sig upp ur matstolen och på några mikrosekunder så sätter hon sig ner fast med rumpan bakom stolen och faller pladask ner bakåt med huvudet först ner på golvet.

Hon börjar grina och jag lyfter försiktigt upp henne och ger nappen å snutten då brukar hon lugna sig, men ikke.
efter en stund så börjar hon spy
Ringer sjukvården å får lov att lägga ner Svea så att dom hör mig. Dom tycker vi ska åka in, så kastar på oss kläderna ropar på Malin som får ta hundarna å låsa huset, in till akuten.
Under vägen försöker jag få tag på Anders, Men får be familjen ekholm om hjälp att få fram nummer till Joonas.
Under tiden somnar SVea och både jag å Tyra försöker få henne att vakna igen utan resultat.
Anders ringer och jag berättar vad som händer.
Väl på parkeringen på akuten så vaknar svea till å spyr igen.
Spya i hela bilen så sliter jag ut barnen å springer in....

Inne på akuten är det som vanligt ingen från sjukvårdsupplysningen som har medelat att vi kommer. så där såsar hon runt och efter några minuter kommer 2 läkare i full fart å får in oss på ett rum. då börjar även Svea att bli sig själv igen och jag kan andas igen..
Efter en stund på rummet så får vi ett nytt rum och menads vi väntar på sjukssötaren så försöker jag ta bort så mycket spya jag bara kan på oss...
När dom har tagit temp och vikt och även frågat hur det gick till så får vi vänta på doktorn...
Medans vi väntar så börjar Tyra läsna ur och svea oxå, så att underhålla 2 barn i ett stirilt rumm är inte det lättaste, när doktorn äntligen kom så kände å klämde han lite och konstaterade att vi kunde åka hem men hålla ett öga på henne.

Ringer Anders och berättar så att han kan slappna av..
Vel i bilen var det dags att göra rent lite så att barnen slapp sitta i all spya.
Vel hemma la jag abrnen och sen somnade jag i soffan....

Men Svea mår bra och idag införskaffades en sele till matstolen!!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0